Projectdetails
Tijdens deze thesis is een Marketing Hub prototype gemaakt voor bedrijven die
narrowcastingdiensten afnemen. Hiermee kunnen ze hun Social Media kanalen en hun
narrowcasting diensten op 1 plek beheren, en versturen ze met 1 actie berichten naar meerdere kanalen.
Klik
hier voor het thesis document en het onderzoek.
Opdrachtgever
Syntraks Media is een mediaproductiebedrijf dat creatieve media-uitingen maakt (waaronder bedrijfsvideo's, commercials, narrowcasting en websites) en software ontwikkelt voor narrowcasting-tools.
Onderzoeksvraag
“Hoe kan een Marketing Hub worden gedesigned voor Syntraks Media en haar stakeholders, voor optimalisatie van de marketingflow, terwijl rekening wordt gehouden met hun huidige services en behoeften?"
Methodes
De volgende methodes zijn gebruikt voor onderzoek:
- Interviews met stakeholders
- Een uitgebreid marketing-literatuuronderzoek
- Onderzoek naar Best Practices van de branche
- UX-onderzoek, m.b.v. de richtlijnen van de Nielsen Norman Group
Hieruit volgden persona's en design requirements. Met de design requirements zijn o.a. het Minimal Viable
Product (MVP) en de User Flows vastgesteld.
Na het onderzoek zijn schetsen, Hi-Fi wireframes in Figma en een semi-functioneel prototype in Axure RP
ontwikkeld.
Na meerdere usability tests met de stakeholders is een definitief prototype in Axure RP gemaakt.